[Olug-list] Acroread og utskrift av PDF

Arne K. Haaje arne at drlinux.no
Thu Nov 21 12:40:15 CET 2013

Den 21. nov. 2013 11:51, skrev Thomas Gramstad:
> Hei,
>
> Adobe vil ikke fornye UiO's lisens på Acroread for Linux. Noen
> som vet om dette gjelder mer generelt, altså at Adobe ikke lenger
> vil lisensiere Acroread på Linux?
>
> Resultatet er at det har blitt trøblete å skrive ut både PDF og
> bildefilformater på Linux. Den vanlige print-kommandoen gir
> f.eks. heng på skriveren, som så må kanselleres manuelt på
> skriveresn og restarte skriveren. PDF kan til en viss grad
> skrives ut med Evince, lpr eller den print-kommandoen som er
> innebygd i Firefox, men alle disse har mangler -- førstnevnte
> [...]

Hei Thomas,

Mulig jeg misforstod deg, men vil ikke Okular fungere for dere? Jeg
bruker den stadig til å lese og skrive ut PDF. Har null problem med
farger, foto og landskapsorientering.

Arne

--
Arne K. Haaje - Dr Linux
T: +47 69 51 15 52  ::: M: +47 92 88 44 66
http://www.drlinux.no/  ::: arne at drlinux.no
LinkedIn: http://no.linkedin.com/pub/arne-haaje/27/189/bb
Skype: drlinux350 ::: Jabber: drlinux at jabber.org