[Olug-list] Acroread og utskrift av PDF

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Thu Nov 21 14:35:12 CET 2013

On Thu, Nov 21, 2013 at 11:51:27AM +0100, Thomas Gramstad wrote:
> Hei,

Hei,

> Adobe vil ikke fornye UiO's lisens på Acroread for Linux. Noen
> som vet om dette gjelder mer generelt, altså at Adobe ikke lenger
> vil lisensiere Acroread på Linux?

Acroread? Jeg antar du mener Adobe Reader.

Adobe Reader finnes fortsatt for Linux i versjon 9.5.5., som ligger
«noe» etter andre platfomer, der gjeldene versjon er XI.

(Adobe Acrobat Pro/Standard finnes ikke for Linux.)

Selv kommer jeg dit jeg trenger med evince/okular, pdftk og xournal.

--
mvh,
Knut