[Styret] Elektronisk styresak: www.linuxguiden.no og dets innhold

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Thu Sep 16 14:46:47 CEST 2004

On Wed, Sep 15, 2004 at 09:24:19PM +0200, Knut Ingvald Dietzel wrote:
[klipp]
> 2. Hosting:
>
>     Jeg er usikker på om Linpro er villig til å hoste mot reklame
>     banner(e) på siden. Joachim, vet du status?
>
>     Dersom innholdet på siden blir wikien til Alex Bratsetvik, så er
>     det sannsynlig at vi kan få hosting gjennom skolelinux.org.

Da har Linpro stilt opp med hosting, noe jeg stemmer for å benytte oss
av.

> 3. Innhold
>
>     Den originale linuxguiden har ikke vært drevet aktivt siden
>     mars/april i inneværende år. Skal vi fortsatt kjøre over den
>     lesten eller skal vi arkivere de sidene?
>
>     Forslag har blitt lansert hvor ønsket er å benytte domenet som
>     hjem til Alex Bratsetvik sin wiki.[4]

Jeg stemmer for at MediaWiki'en til Alex Brasetvik benyttes som
hovedinnhold og at de gamle sidene omtales for å beholde historikken.

Eventuelt hvis det ikke er for mye jobb, legge ut de gamle sidene i
statisk utgave som et arkiv.

> 4. Publiseringsløsning
>
>     Den originale linuxguiden benytter PostNuke. Wikien benytter
>     MediaWiki. Andre forslag som har vært lansert er Plone.
[klippe-mer]

Stemmer for MediaWiki og at eksisterende overvåking beholdes.

Knut Ingvald Dietzel    E-mail: kid at dietzel dot no
                        WWW   : http://dietzel.no/