[Styret] Re: [Styret] Høsten

Joachim Mæland joachim at profine.net
Tue Aug 16 00:15:32 CEST 2005

On Mon, 15 Aug 2005 23:19:41 +0200, Knut Ingvald Dietzel <kid at dietzel.no>
wrote:

> Angående møteaktiviteter, så har det av Roy Magne blitt loddet
> stemningen
> til å få igang aktivitet rundt OpenWrt¹ for Linksys WRT54G og work-shop
> rundt Linux og nettverk.

Så Gaupe mener at flere enn jeg skal få anledning til å gråte over
OpenWrt...?

Som et eksempel: Har trynet en gammel installasjon og er nå henvist til
WHITE RUSSIAN (RC2), siden hardisken hvor jeg hadde en gammel, men ganske
så velfungerende versjon, har tatt kvelden. Hane-halen er ikke så dum den,
bortsett fra at den lett vilkårlig installeres med alt fra 492 til 523
nvram-variabler, (så langt), og senere fjerner opptil 90% av
nvram-variablene, og av og til legger til noen, alt etter hvilke variabler
jeg endrer. Noen av nvram-variablene dukker opp igjen, enten pga
jordstråling eller dersom de settes eksplisitt, men dette er hverken
konsekvent eller stabilt.... Jeg har vært nede i 48 nvram-variabler og
fortsatt fått bootet pøsen, men forståelig nok; den var ikke spesielt
brukbar... :-(

Bare så det er sagt: Kortslutnig av flash-brikka klarer å redde pene
mursteiner... :-)

> Kenneth M. har også loddet stemningen på listen til styret for å «bringe
> Linux til folket»².
>
> Videre på aktivitetssiden, så kan jeg stille opp kaste litt lys rundt
> Swish-e³, et indekseringsprogram for websider.
>
> Ellers, så bør vi legge inn en installasjonsfest  på en lørdag eller
> søndag ca. midtveis i andre halvår.

Dette er å bringe Linux til folket...

> Vi sees på QBA,

Skål...! *hikk*