[Styret] Re: [Styret] Høsten

Roy-Magne Mo rmo at sunnmore.net
Tue Aug 16 18:22:48 CEST 2005

On Tue, Aug 16, 2005 at 12:15:32AM +0200, Joachim Mæland wrote:
> Så Gaupe mener at flere enn jeg skal få anledning til å gråte over
> OpenWrt...?

linux-girlie-man!

> [...]
> så velfungerende versjon, har tatt kvelden. Hane-halen er ikke så dum den,
> bortsett fra at den lett vilkårlig installeres med alt fra 492 til 523
> nvram-variabler, (så langt), og senere fjerner opptil 90% av
> nvram-variablene, og av og til legger til noen, alt etter hvilke variabler
> jeg endrer. Noen av nvram-variablene dukker opp igjen, enten pga
> jordstråling eller dersom de settes eksplisitt, men dette er hverken
> konsekvent eller stabilt.... Jeg har vært nede i 48 nvram-variabler og
> fortsatt fått bootet pøsen, men forståelig nok; den var ikke spesielt

root at OpenWrt:~# nvram show 2>/dev/null |wc -l
    100

OpenWRT touchar ikkje nvram settings, slikt får du håndtere sjølv.
Dokken på dette er ganske grei, så dei fleste leseføre burde klare å
ordne opp i dette ganske greitt. Husk at openWRT ikkje er
produksjonssoftware, sjølv om det fungerar veldig bra som det er.

Grunnen til at eg nemnte det, var at vi kanskje kunne klart å produsere
noko nyttig rundt av openwrt-software, konstruktiv bug-testing,
bug-fixing what ever. olug har over 200 medlemar, men har frykteleg lite
ambisjonar eller resultat å vise til. Å stenge seg inne i ein bunkers å
drikke seg småfulle er ikkje noko som driv verda framover.

OpenWRT/Linksys WRT54g og andre heimeruterar basert på Broadcomm sin
design, er eksempel på ein veldig viktig trend i embedded-marknaden i
dag - linux. Linux ser ut til å ha eit veldig godt grep om embedded
markedet, kanskje folk frå Opera og/eller QT kunne ha vore interessert i
å fortelle litt om sine erfaring med å utvikle for embedded?

Berre kastar litt idear på bordet, ikkje spesielt strukturert heller :)

--
Roy-Magne Mo