[Styret] Utvikling i nye Bunkeren...

Joachim Mæland joachim at profine.net
Fri Feb 11 15:23:35 CET 2005

Den steike gale(TM) gjør at vi trolig kan glemme videre aktivitet i
Bunkeren, men jeg har kanskje løst lagerproblemet i overskuelig fremtid.
Privat/forretingsmessig behøver jeg et lager så jeg forhandler om
videreføring av leieforholdet til selve bomberommet. OLUG kan selvsagt
låne noen kvadratmeter, så lenge det behøves.

Nye Bunkeren:
=============

Som noen sikkert fikk med seg, fikk jeg for en tid tilbake ånden, (noen
sier sikkert at jeg drakk for mye), over meg og tåkepratet om et sentralt
plassert møtelokale hvor vi kunne tilby ungdom nettkafè, og kanskje et
sted å være og lære... Denne ideen har nå fått litt mer kjøtt på beina,
men siden jeg bare er i en innledende forhandlingsrunde, kan jeg ikke si
for mye:

Vi kan trolig få disponere inntil 100 superbillige kvadratmeter på
østkanten av byen, svært nær T-banenettet i Oslo. Lokalene egner seg til
møterom/lite klasserom, nettkafè og serverrom.

Haken er at det er ønskelig at vi fyller lokalene med aktivitet for og med
ungdom fra Oslo generelt og bydelen spesielt.

Jeg kan garantert si mer på generalforsamlingen. Jeg fremmer med dette
følgende sak til behandling under generealforsamlingens punkt "Eventuelt",
(jeg ber om forståelse for at dette er litt vagt):

OLUG kan få disponere egnede lokaler for å videreføre vår kjerneaktivitet,
samt drive nettkafè og et samlingspunkt for ungdom. Er dette aktuelt?
Hvordan skal dette organiseres? Hvilke avtaler kan vi inngå?

Med vennlig hilsen
Joachim Mæland