[Styret] Reklamere for Linux

Marius Lund Larsen trench at trench.org
Sat Jul 16 08:04:56 CEST 2005

On Fri, Jul 15, 2005 at 08:18:05AM +0100, Kenneth Mokkelbost wrote:
> Heisann folkens.
>
> Jeg har de siste månedene gått rundt og tenkt på
> muligheter for å øke bevisstheten om Linux i den
> gemene hop; hvordan kan vi få Ola Normann til å vite
> om Linux?
Du også?

> [...]
>
> Slik jeg ser det har vi tre mulige framgangsmåter:
> 1. Vi allierer oss med en kommersiell distro
> (Novell/SUSE, Mandriva, e.l.) og benytter deres
> live-cd
> 2. Vi benytter en ikke-kommersiell live-cd
> 3. Vi lager en egenkomponert live-cd
>
> Uansett framgangsmåte koster trykking av cd'er og
> cd-cover penger og vi bør derfor undersøke om Novell,
> Linpro eller andre er villig til å betale for dette.
>
> Hvordan er stemningen for et slik prosjekt? Synes dere
> dette vil være bortkastet tid? Har dere andre idéer
> for markedsføring av Linux? Eller bør Linux fortsatt

Dette du her tenker på har de gjort med knoppix i Danmark http://tyge.sslug.dk/knoppix/ og har gjort i noen år.
Jeg savner noe av det samme mht en norsk distro. Det store spørsmålet er
har folk tid til det. Men man har jo snøfrisk da
http://www.skolelinux.org/~conrad/snofrix.html http://www.snofrix.org.
Dette er sikkert noe man kan bygge videre på.

--
Vennlig hilsen / Sincerely yours
Marius Lund Larsen