[Styret] Installasjonskveld i samarbeid med Ping...

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Mon Feb 6 21:31:00 CET 2006

On Fri, Feb 03, 2006 at 12:48:47PM +0100, Joachim Mæland wrote:
> Dette var egentlig en ikke-styre-sak som kanskje likevel bør få sin
> plass blant ting vi diskuterer i styret.
>
> Etter installasjonsfesten på QBA har Pål Lykkja vært på meg for å tromme
> sammen noen som kan bidra til å arrangere en installasjonskveld på UiO.

Det virket jo som om han var fornøyd etter installasjonsfesten, så det
ga vel mersmak :-)

> Siden dette ser ut til å bli litt mer formalisert enn noen frivillige på
> pro bono-oppdrag, tar jeg opp denne saken med styret.
>
> Ønsket er at OLUG samarbeider med Ping om en installasjonskveld for
> studenter på UiO. Distroen som får hoved fokus i markedsføringen er
> Ubuntu. Datoer som diskuteres er mandag 13 eller torsdag 16 februar.
> Ping/UiO stiller med lokaler og nettverk, vi må stille med folk og
> gjerne speilet til Knut...

Jeg ønsker tettere samarbeid mellom brukergrupper i Oslo regionen. Å
samarbeide med Ping ser jeg som positivt og ett steg i riktig retning.

Jeg må bare kjøre litt rsync og debmirror før installasjonskvelden, så
kan jeg stille med speil :-)

> Vi er nok frivillige til å gjøre arrangementet til et samarbeid mellom
> Ping og noen fra OLUG, men jeg søker nå godkjenning til å involvere OLUG
> slik at arrangementet blir et samarbeid mellom Ping og OLUG. Vi vinner
> selvfølgelig litt mer oppmerksomhet på denne måten, men våre
> forpliktelser forblir å stille med folk som allerede har meldt seg
> frivillig. Flere er selvsagt velkommen til å være med.

Du har min stemme og støtte for dette.

> Frivillige så langt er: Knut, Hector og undertegnede.
>
> Ping gir oss tilbakemelding førstkommende tirsdag om hvilken dag de
> ønsker. Jeg lager postere i samarbeid med Pål. Vi klarer sikkert å lure
> inn rene menige OLUG-ere, men tipper det er lurt å begrense vår
> markedsføring til intern liste.

Siden det primært skal være for studenter på UiO, så er det nok riktig å
ikke annonsere det like «bredt» som vanlig.

Knut