Wiki (Was: Re: [Styret] Referat fra styremøte, 15/8 2006)

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Tue Jan 2 22:07:38 CET 2007

On Thu, Aug 17, 2006 at 12:50:38AM +0200, Joachim Mæland wrote:
> 3. Lister, web-sider og tjener:
> Vi installerer MediaWiki på Beinet, samtidig som vi flytter lister og
> oppgraderer Beinet til Sarge. Knut Ingvald, Hector og Joachim tar
> ansvaret og gjør det hele medio november, Beinet står trygt hos Arens
> (tidligere Bareni) inntil videre...

Under mottoet «bedre sent enn aldri» så er de to punktene over utført av
undertegnede. Woody -> Sarge for noen måneder siden og Wiki i romjulen.

OLUGs Wiki, langt fra komplett mtp. innhold, er tilgjengelig her:
  <URL:https://olug.no/>

MediaWiki er installert med opplasting aktiv, blokkering mot endringer
fra anonyme, blokkering mot registrering av nye bruker (sysop kan
fortsatt registrere nye brukere) og støtte for matematiske TeX-uttrykk.

Som en lett start, så vil alle styremedlemmer få tilsendt brukernavn og
passord på e-post.

Initiellt så foreslår jeg at vi «wikifiserer» innholdet på den gamle
siden, og diskuterer underveis hva som bør endres. For deretter å
erstatte de gamle sidene.

BTW: Stemmer det at det fortsatt er Per Henrik Oja som er den som har
     kontroll på domenet? (Vi har vel kjøpt det av han, men grunnen til
     at det fortsatt står på han er at vi ikke har noe org.nr.)

Knut Ingvald Dietzel