[Olug-list] Nytt hovedkort, går det i Linux?

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Fri, 13 Dec 2002 19:21:49 +0100

Hei!

I dag kjøpte jeg julegave til meg selv, og hva er vel bedre enn et
Asus P4PE hovedkort, tenkte jeg. Om dette kortet kan det leses bl.a på

http://www.hardwareseeker.com/resourcelink.html?rlid=55546

og norsk:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=10&GrpID=&p=26908&t=&l=&view=related

Vil det bli noen problemer med å få P4PE til å gå (eller opp og stå om
man vil) med en av de nyere Linux-distroene som har kjerne 2.4.19?

Jeg går selvsagt ut i fra som sikkert at det innebyggede lydkortet
ikke virker under Linux, og vel heller ikke nettverkskortet, men vil
det kunne bli andre problemer med kompatibilitet med selve hovedkortet
og de andre funksjonene?

Per Inge