[Olug-list] Mandrake/Suse og grafikk-kort

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Thu, 03 Oct 2002 11:10:22 +0200

Nicolai Langfeldt wrote:

> Her tyr jeg til www.xfree86.com for å finne den kanoniske informasjonen
> om 4.2.1. http://www.xfree86.com/4.2.1/RELNOTES3.html#6  Er ikke Web et
> fint sted?

Jo, men web erstatter ikke hverken papir eller levende menneskers
involvering, noe dette eksemplet her viser. Det er imidlertid en lang
diskusjon som også berører helt andre temaer. Takk skal du ha. Det er
hermed bragt på det rene at både Mandrake 9.0 og SuSE 8.1 støtter
Matrox Millennium G550, i samme grad. (Eller -?)

> De eneste følgene blir nok at du får problemer med å gjøre videoopptak
> fra videosignalet på skjermen din, i tilfelle du ønsket å forevige
> stillbilder fra skjermen på video. Single-head på analog skjerm krever
> ingen proprietære greier.  Jeg finner vel ut resten når jeg får meg DVI
> skjerm, eller så poster vel du og forteller soga her?

Da blir spørsmålet: Vil signalene fra min hypotetiske egeninnspilte
video bli sperret, eller vil bare Macrovision-krypterte videofilmer og
ville være ennå mer uhyrlig) Jeg planlegger ikke å kjøpe DVI/LCD
skjerm i aller nærmeste fremtid, men gjør jeg det likevel skal jeg
naturligvis raise hell about the infamous copy "protection."

--
Per Inge Oestmoen, Norway
http://www.alpha-gruppen.com/