[Olug-list] RE: [Olug-list] Endringar på lista?

Kjartan Kvassnes kvassnes@netcom.no
Sat, 26 Apr 2003 21:57:52 +0200

> Slik er det med dei fleste som driv på med overtramp på
> internett, gruppa er veldig liten, men fører til at dei
> resterande 99% prosent må tilpasse seg. Det er ikkje eg
> interessert i, det bør kunne definerast krav til å heile tatt
> få lov til å vere med i debatten.

I $2 Medlemskap i OLUGs vedtekter heter det at blant annet at 'Det
stilles ingen krav til erfaringsnivå eller kompetanse'.
Ved å sette betingelser for posting, og automatisk utmelding av de som
ikke poster korrekt er således å automatisk melde ut medlemmer (se
vedtektenes $2) på bagrunn av deres erfaringsnivå, eller kompetanse.
Vedtak om eksklusjon kan bare vedtas av generalforsamlingen, og
kriteriene for dette er gitt i vedtektenes $8.
Jeg foreslår heller at OLUG foreløpig fortsetter som et åpent forum, der
alle kan delta og i mellomtiden er jeg sikker på at de som anser posting
til listen I HTML som et problem, sikkert også er i stand til å komme
rundt problemet. Om OLUG virkelig anser dette som et faktisk problem og
ønsker å bruke tid på det, må vedtektene endres før noe slikt kan
gjennomføres.

--
Kjartan