[Olug-list] Problemet l øst, men hvorfor ?

Knut Ingvald Dietzel kid@dietzel.no
Sun, 5 Jan 2003 19:04:04 +0100

On Sun, Jan 05, 2003 at 01:00:41PM +0100, Georg Rønning wrote:
[klipp]
> Det kan vel tyde på at det er noe grums på den delen av disken som brukes
> til oppstart, men at dette kan gi de feilene og problemene jeg har opplevet
> synes jeg høres ut som en røverhistorie. Noen som "mener" noe om dette ?
> Disken er en WDD400BB.

Hei Georg,

  Long time no see! Godt å høre at du fortsatt 'henger med' :)

  Før du bytter disk så kunne det kanskje ha vært en idée å teste den
v.h.a. et diagnoseprogram. DLG Diagnostic programmet til Western
Digital burde gjøre nytten:

    The Diagnostics utility allows you to test the drive, print results
    for last drive tested, repair errors found during the Test Drive
    option and write zeros to the drive (low-level format).

    <URL:http://support.wdc.com/download/index.asp>
    <URL:http://support.wdc.com/download/dlg/dlgdiag10.zip> (172 KB)

  Pakk ut zip-filen og legg den ut på en bootbar floppy. Boot fra floppy
og kjør testprogrammet. (Tror jeg...)

  Da ser vi deg igjen på neste møte da!? ;)

mvh,
Knut Ingvald Dietzel    E-mail: kid at dietzel.no
Morgedalsveien 37       WWW   : http://dietzel.no/
N-0378 Oslo             Tel   : +47 22 14 97 35
Norway                  Mob   : +47 922 45 430