[Olug-list] Nettverkskort dropper ut

Jim Oksvold jimoks at bredband.no
Thu, 27 Jul 2006 01:22:52 +0200

> [...]
oppst=E5r. Jeg
> g=E5r til BIOS, og frakobler der ("Disable") det integrerte
> nettverkskortet fra ASUS. Da blir ASUS-kortet ikke listet opp.

> S=E5 restarter jeg maskinen, og Davicom-kortet registreres uten
> vanskeligheter. Men, etter noen sekunder dropper kortet ut, og alle
> nettverksforbindelser brytes. Det lar seg ikke restarte, og jeg har
> blitt n=F8dt til =E5 bruke det integrerte kortet n=E5r jeg bruker SuSE =
10.1.
> Mens det alts=E5 virker helt problemfritt i SuSE 9.3.

Jeg l=F8ste problemet ved =E5 velge bort  ASUS onboard kortet under =
installasjon.
Jeg gikk ikke inn i BIOS.

> Det rare er at kortet virker under SuSE 9.3, men ikke under 10.1, og =
at
> det integrerte kortet alts=E5 virker helt fint.

Det synes som at 10.1 ikke takler 2 ethernetkort samtidig.
La meg gjette p=E5 at en funksjon som skal lete opp
Internett forbindelse ikke fungerer optimalt.
Det er f=F8rste gang jeg opplever dette med SUSE

> - Kan det v=E6re en feil i SuSE 10.1 som bare ber=F8rer dette kortet?

Eller en feil i SUSE 10.1 som ikke takler 2 nettverkskort samtidig.
Under installasjon ble jeg forbauset over at SUSE 10.1=20
ikke kom p=E5 nett da den insisterte p=E5 =E5 bruke onboard kortet
som ikke er tilkoblet Internett.

Mvh
Jim Oksvold