[Olug-list] Nettverkskort dropper ut

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Thu, 27 Jul 2006 05:30:42 +0200

Jim Oksvold wrote:

(pioe):

> Jeg løste problemet ved å velge bort  ASUS onboard kortet under installasjon.
> Jeg gikk ikke inn i BIOS.

Takk til både deg og de andre som har svart. Siden du synes å ha hatt en
tilsvarende erfaring, prøver jeg denne veien først.

Vel, nå har jeg altså installert, så hva gjør jeg nå for å velge bort
ASUS-kortet nå?

> Det synes som at 10.1 ikke takler 2 ethernetkort samtidig.
> La meg gjette på at en funksjon som skal lete opp
> Internett forbindelse ikke fungerer optimalt.
> Det er første gang jeg opplever dette med SUSE

Det er tydelig at vi nærmer oss en løsning her. Men hvordan sørge for at
ASUS-kortet "glemmes" av SuSE 10.1 nå?

Per Inge Østmoen