[Olug-list] Nettverkskort dropper ut

Jim Oksvold jimoks at bredband.no
Thu, 27 Jul 2006 09:11:55 +0200

> Takk til b=E5de deg og de andre som har svart. Siden du synes =E5 ha =
hatt en
> tilsvarende erfaring, pr=F8ver jeg denne veien f=F8rst.

> Vel, n=E5 har jeg alts=E5 installert, s=E5 hva gj=F8r jeg n=E5 for =E5 =
velge bort
> ASUS-kortet n=E5?
=20
>=20
>=20
> Det er tydelig at vi n=E6rmer oss en l=F8sning her. Men hvordan =
s=F8rge for at
> ASUS-kortet "glemmes" av SuSE 10.1 n=E5?

Les i dokumentasjonen:
http://en.opensuse.org/Documentation

Under h=E5ndtering av hardware kan du velge =E5 sl=E5 fra hardware.
Det er bare =E5 lete omtrent 15 minutter :-)

Hvis du bruker ADSL modem s=E5 kan det v=E6re fornuftig
=E5 se etter om ditt ASUS kort har st=F8tte for f.eks booting som =
tynnklient.
Det kan v=E6re kjekt =E5 vite.
Jeg husker en ny Laptop med SUSE 10 i vinter som fors=F8kte =E5 boote
som tynnklient p=E5 ett ADSL modem.
Der m=E5tte jeg sl=E5 av PXE boot i BIOS og WLAN for =E5 v=E6re sikker.
ADSL modemet trigget PXE funksjonaliteten.
Den samme maskinen fungerte helt utmerket hjemme hos meg med vanlig
Ethernet bredband :-)

> Per Inge =D8stmoen

Mvh
Jim Oksvold