[Olug-list] Nettverkskort dropper ut

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Thu, 27 Jul 2006 13:51:47 +0200

Jim Oksvold wrote:

> [...]

(pioe):

> Les i dokumentasjonen:
> http://en.opensuse.org/Documentation
> Under håndtering av hardware kan du velge å slå fra hardware.
> Det er bare å lete omtrent 15 minutter :-)

Hva menes med å "slå av hardware"?

Hva jeg gjør er følgende:

Jeg frakobler først det integrerte (onboard) ASUS-kortet. Da blir
oppsettet slik:

http://www.coldsiberia.org/linux/network_cards2.jpg

Dette fører til at nettverkskortet som er listet ikke virker.

Så går jeg inn i BIOS, og fjerner det integrerte kortet helt og
fullstendig:

http://www.coldsiberia.org/linux/network_cards3.jpg

Hva som da skjer, er at det heller ikke virker når ASUS-kortet er
fjernet i BIOS, og bare Davicom/Tulip-kortet er listet opp.

Er det nå noe mer som kan gjøres for å få Davicom/Tulip-kortet til å
funksjonere, eller kan vi nå slutte at dette kortet faktisk ikke støttes
 i SuSE 10.1?

Per Inge Østmoen