[Olug-list] ITIL

Nicolai Langfeldt janl at linpro.no
Fri, 23 Nov 2007 15:30:48 +0100

Even Nedberg skrev:
> Jeg har f=E5tt et tilbud p=E5 jobben om kurs i ITIL v3 med sertifiserin=
g.
> Jeg jobber p=E5 en skole med ca 60 ansatte og 520 elever og er noe
> usikker p=E5 nytten vi vil ha av at jeg f=E5r denne sertifiseringen. N=E5=
 er
> ikke jeg negativ til =E5 ta imot et slikt kurs selv om det ikke
> n=F8dvendigvis er til fordel for skolen, men siden kurset koster 15000
> kroner =F8nsker jeg ikke =E5 kaste meg p=E5 noe som er helt un=F8dvendi=
> [...]

Har foundation kurs i forrige versjon.

 > Er det noe som kan v=E6re bra for
> fremtidige jobbs=F8knader eller er det bare bambus?

Ja det kan v=E6re bra for jobbs=F8knader.  Men du m=E5 nok si riktige tin=
g p=E5=20
intervjuet ogs=E5 ;-)

> H=E5per noen kan komme med noen gode innspill i forhold til ITIL, det
> moralske valget skal jeg st=E5 for selv :)

ITIL er kan v=E6re fint =E5 implementere i st=F8rre driftsorganisasjoner =
(>30=20
driftere kanskje).  Det kan ogs=E5 v=E6re fint =E5 ha v=E6rt gjennom et k=
urs om=20
det lenge f=F8r det s=E5 du ser hva folk som har tenkt p=E5 drift lenge s=
ynes=20
b=F8r ivaretaes i en driftsorganisasjon.  Kanskje oppdager du at du hadde=
=20
forst=E5tt mye av dette fra f=F8r, men at ITIL klargj=F8r og fokuserer de=
t.

Jeg ville foresl=E5 =E5 ta kurset hvis det avsluttes med en sertifisering=
=20
som du kan ta med deg videre i livet.

Nicolai