[Styret] Elektronisk styresak og [Fwd: Re: Linuxguiden]

Joachim Mæland joachim at profine.net
Mon Apr 12 11:46:23 CEST 2004

-----Forwarded Message-----

> From: Gaute Lindkvist <lindkvis at skummelt.no>
> To: Joachim Mæland <joachim at profine.net>
> Subject: Re: Linuxguiden
> Date: 12 Apr 2004 03:16:07 +0100
>
> Om OLUG er interessert i å ta over, er dette hyggelig. Jeg har fått inn
> et par andre henvendelser, men ingenting jeg anser som veldig seriøst.
> Jeg ønsker som beskrevet absolutt ingenting igjen, men muligheten er
> til stede for at folk i framtiden vil knytte mitt navn opp mot
> Linuxguiden, og da er det lite ønskelig at stedet drives på en slik
> måte at mitt navn kommer i vanry, derfor ønsket om seriøse aktører.

> [...]

Åpner med dette diskusjonsrunde og elektronisk styresak, for å drøfte
og eventuelt beslutte med hensyn til overtakelse av Linuxguiden.no

Mitt syn er at dette er en glimrende mulighet til å promotere både Linux,
Linuxleverandører, OLUG og andre brukergrupper.

Jeg har ingen motforestillinger mot å forlenge eventuelle avtaler om
sponsing, dersom dette er nødvendig/å foretrekke.

Dersom vi skal overta, må det formelle avklares, som en garanti for resursene
vi legger ned i prosjektet.

For å hedre den opprinnelige initativtakeren, bør siden få en egen
historikk? Bør vi beholde design, innhold og redaksjonelle retningslinjer?

Hvem skal være ansvarlig for den daglige drift? Styret, og/eller en
arbeidsgruppe?

Sidene bør drives videre som et selvstendig prosjekt, under OLUG, ikke som
en del av OLUG sine egne sider. Synspunkter?

mvh
Joachim