[Styret] Elektronisk styresak og [Fwd: Re: Linuxguiden]

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Tue Apr 13 22:03:34 CEST 2004

On Mon, Apr 12, 2004 at 11:46:23AM +0200, Joachim Mæland wrote:
> [...]
[klipp]

Ser dett selv som en god idée, men det forutsetter at vi finner riktig
form for å drive siden, samt nok villige gjørokrater i OLUG.

> Jeg har ingen motforestillinger mot å forlenge eventuelle avtaler om
> sponsing, dersom dette er nødvendig/å foretrekke.

Sponsing fra fri-programvare vennlige bedrifter eller organisasjoner er
positivt.

> Dersom vi skal overta, må det formelle avklares, som en garanti for resursene
> vi legger ned i prosjektet.
>
> For å hedre den opprinnelige initativtakeren, bør siden få en egen
> historikk?

En forutsetning for å overta er at OLUG får full kontroll over
linuxguiden.no, men historieløse bør sidene ikke bli.

> Bør vi beholde design, innhold og redaksjonelle retningslinjer?

Å beholde design ser jeg ikke på som viktig. Derimot, å ta vare på
eksisterende innhold er derimot viktig.

Finnes det redaksjonelle retningslinjer for LinuxGuiden? (les: jeg fant
ingen :)

> Hvem skal være ansvarlig for den daglige drift? Styret, og/eller en
> arbeidsgruppe?
>
> Sidene bør drives videre som et selvstendig prosjekt, under OLUG, ikke som
> en del av OLUG sine egne sider. Synspunkter?

Støtter din idée, Joachim, sidene bør drives som et selvstendig prosjekt
i form av en OLUG-arbeidsgruppe.

At OLUG vurderer å ta over LinuxGuiden bør kanskje postes til lista.
Slik at vi kan få et bilde av antallet som er interessert i å bidra.

Knut Ingvald Dietzel    E-mail: kid at dietzel dot no
                        WWW   : http://dietzel.no/