[Styret] Re: [Styret] Re: [Styret] Høsten

Roy-Magne Mo rmo at sunnmore.net
Wed Aug 17 22:15:34 CEST 2005

On Wed, Aug 17, 2005 at 07:55:19AM +0200, Joachim Mæland wrote:
> Har du en link til en beskrivelse av nvram-krøll som overlever
> flashing...? Selv har jeg bare funnet en beskrivelse av hvordan man tar
> vare på nvram.

http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Troubleshooting

mtd erase nvram
reboot

så er du på ny frisk, berre å konfe etter denne:
http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Configuration

> Enig, men det er bøtter av ting som ikke er spesielt logisk, eller
> konsekvent. Metoden for å kunne benytte kanal 12-14 er bare et lite
> eksempel, den er dog konsekvent... :-)

wlc eth2 channel 13 f.eks. ? same som dei andre kanalane...

> Beklager om jeg fremsto som negativ, det var ikke meningen. Jeg er svært
> glad i både WRT54G-ene mine generelt og OpenWrt spesielt. Dette er svært
> kraftige kombinasjoner som kan gjøre langt mer enn det fornuftige
> mennesker våger å dytte inn i et HTTP-basert menysystem.

fornuftig og http? er ein merkeleg kombinasjon, og ingenting som hører
heime i nettverksverden :)

> For egen del ønsker jeg både det sosiale og slikt som driver verden
> fremover. Kanskje er det litt for lite av det siste.

Kombinasjonen er det sjølvsagt ingenting i vegen med, men å drikke øl og
installere mandrake er heilt noko for meg ;)

http://www.linuxdevices.com/ er verdt å titte innom :)

> Hadde ikke Linuxmagasinet en artikkel om et norskt firma som mekket
> løsninger for enarmede banditter...?

Stemmer nok det

> Fortsett..! Det er ikke ofte at mine frustrasjoner over en
> embedded-variant sammenfaller med dine gode ideer... :-)

Hehe, driv og frustar litt med ein annan embedded linux sak - kanskje du
kan fikse den for meg? :)

http://www.extremenetworks.com/libraries/prodpdfs/products/SummitX450_DS.asp

--
Roy-Magne Mo