[Styret] Re: [Styret] Lokaler og aktiviteter for det som er igjen av våren

Joachim Mæland joachim at profine.net
Thu May 26 21:21:44 CEST 2005

On Thu, 26 May 2005 20:51:07 +0200, Knut Ingvald Dietzel <kid at dietzel.no>
wrote:

> Det har vært stille altfor lenge nå, så det er på høy tid å ta tak i
> tingene igjen ...

Hill, hill...!

> Når det gjelder NITH_LUG så er lederen Peter Flem positiv til samarbeid
> og han har gått med på å være behjelpelig med møtelokaler til våre
> møter.
>
> NUUG, ved Petter Reinholdtsen, har tilbudt oss å se på muligheten til å
> booke lokaler til oss hos HiO gjennom NUUG.
[..]
> Personlig så synes jeg det er fristende å bruke NUUG til de faste «Last
> Tuesday» møtene og NITH-LUG til mer praktiske ting som f.eks.
> installasjonsfest etc.
>
> Dersom vi får banket nye lokaler så kan jeg ta på meg å prate og
> demonstrere «Simple Web Indexing System for Humans - Enhanced», mest
> kjent som «Swish-e»¹, neste tirsdag; i tillegg så vil jeg ta kontakt med
> Scali² igjen for å se om det er mulig å få til noe i juni.

Swish-e står på min liste over kjekt å ha og må kunne mer om...

Jeg støtter absolutt tanken om formaliserte møter i formaliserte
lokaliteter. Selv om dette strider grovt mot stilen vi opparbeidet i
Bunkeren-tiden. Uansett kan vi jo ta igjen det tapte, umiddelbart etter
den tørre fagpraten... :-)

Personlig heller jeg i retning av NITH-LUG siden de på sin unike måte
representerer fremtiden. Jeg oppfatter NUUG som altfor innarbeidet og
velorganisert til egentlig å ha plass til oss. Med NUUG kommer vi bare i
tillegg til, uten egentlig å representere eller bidra med noe nytt eller
nyttig. Videre representerer NITH-LUG en god mulighet til mekkemøter og
jeg føler det ille å "bruke" NITH-LUG, uten å bidra med noe faglig tilbake.

mvh
Joachim, (Som flytter til uken, men har huket av tirsdag for å lære noe
nyttig og få en fagprat med gutta...)