[Styret] Ubuntu installkvelder

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Thu Mar 9 22:08:54 CET 2006

On Tue, Mar 07, 2006 at 02:13:25PM +0100, Karianne wrote:
> Såvidt jeg skjønner skal ping og olug i samarbeid arrangere Ubuntu
> installkvelder for studenter og ansatte på uio noen uker etter hver
> release.

Hei Karianne,

OLUG har hatt en tradisjon for å arrangere en installasjonsfest i
halvåret.

I år så har OLUG og PING for første gang i samarbeid avholdt
installasjonsfest i samarbeid, med hovedvekt på Ubuntu.

Vi har ikke planlagt noen flere installasjonsfester sammen med PING,
men erfaringen var god. Så, jeg mener at å gjenta dette ville være en
god ting.

> Som kontaktperson for Ubuntu Norge lurte jeg på om det er mulig å bidra
> til dette samarbeidet, og samtidig få åpnet arrangementet for folk
> utenfor uio. Selv om interessen er voksende, er ikke mengden potensielle
> deltagere større enn at det kan være en fordel å samarbeide om slike
> arrangement, enn å arrangere flere separate.

OLUG sine installasjonsfester er åpne for alle. Grunnen til at den siste
i samarbeid med PING ikke var like bredt annonsert var «frykt» for at
det ville komme for mange ...

Så, å åpne opp for flere ved neste runde burde være mulig siden det ikke
kom så mange sist, hvis PING fortsatt vil stille medlemmer og lokaler
til veie. Ekstra støtte fra Ubuntu Norge er velkomment.

Dette høres veldig bra ut i mine ører.

Knut Ingvald Dietzel