[Styret] Re: Ubuntu installkvelder

Anders Aarsæther anders at orion.panikk.org
Mon Mar 13 22:29:28 CET 2006

On Tue, Mar 07, 2006 at 02:13:25PM +0100, Karianne wrote:
> Såvidt jeg skjønner skal ping og olug i samarbeid arrangere Ubuntu
> installkvelder for studenter og ansatte på uio noen uker etter hver
> release.
> Som kontaktperson for Ubuntu Norge lurte jeg på om det er mulig å bidra
> til dette samarbeidet, og samtidig få åpnet arrangementet for folk
> utenfor uio. Selv om interessen er voksende, er ikke mengden potensielle
> deltagere større enn at det kan være en fordel å samarbeide om slike
> arrangement, enn å arrangere flere separate.

Hei Karianne.

Dette virker som en ganske god idé, og vi har snakket litt sammen og
funnet ut at dette kan passe i sammenheng med at dapper blir sluppet
(medio mai?). Vi kan bidra med lokaler og litt lokal PR på
universitetet, og selv om mer PR kanskje ville vært å foretrekke, samt
at vi har utvidet kontorene, har vi altså ganske begrenset med
maskinvare og plass.

> I tillegg kan Tollef Fog Heen (ansatt i Canonical som Ubuntu-utvikler)
> komme på disse kveldene og snakke litt om hva som er nytt og 'shiny' i
> den nye versjonen, og hva som er endret fra tidligere versjoner. Selv
> stiller jeg også gjerne opp og bidrar med teknisk hjelp og informasjon
> om det norske Ubuntu-miljøet.

Det ville vært fint om Tollef kunne komme og snakke samt kanskje hjelpe
til. Han er velkommen på PING.

--
Anders Aarsæther
Formann Program- Informasjons- og Nettverksteknologisk Gruppe (PING)