[Styret] Re: [Styret] Generalforsamlig og elektronisk styremøte...

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Tue Jan 29 21:02:03 CET 2008

On Sun, Jan 27, 2008 at 02:15:35PM +0100, Joachim Mæland wrote:

> Støttes, (dersom stedet vi velger serverer gode alternativ til Borg).

Støttes.

Forslag til sted?

> Støttes. Subsidært støtte til forslag med tilsvarende innhold eller
> lettelser i formelle krav til et lovlig styre.

Støttes, men f.eks. tre vara i et styre med minimumet på kun to personer er
vel litt mye.  Hva med å endre til:
  «... Generalforsamlingen beslutter om det også skal velges kasserer, inntil fire
  styremedlemmer og inntil tre rangerte varamedlemmer.»

M.a.o. gi generalforsamlingen (GF) rett til å justere fordelingen alt etter
antall kandidater som stiller til verv.

> Støttes. Subsidiært støtte til forslag som ikke stiller absolutt krav om
> at revisor ikke kan sitte i styret.

Eller hva med å sette et omsetnings/kapital tak som, hvis vi går over, krever
at styret får regnskapet revidert til GF. Det skaper selvfølgelig problemet
hva er et godt tak og hvordan reguleres det. I.h.t. konsumprisindeksen?

> Jeg stiller min plass til rådighet.

Ditto. Jeg mener det er bedre med en styreleder som ikke er småbarnspappa.

> Jeg er dog valgbar til samtlige posisjoner, bortsett fra styreleder. Jeg
> vil kun fremsette benkeforslag på meg selv, dersom generalforsamlingen ikke
> finner valgbar kandidat på gitt posisjon.

Alt etter antall fremmøtte på GF vil jeg avgjøre om stiller til valg og
eventuelt til hvilke posisjoner.

Knut Ingvald Dietzel